Handelsbetingelser

Følgende handelsbetinger er gældende for alle køb på livingbornholm.dk, medmindre der er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig og LIVING bornholm. Vi anbefaler, at du læser disse betingelser omhyggeligt igennem, inden du handler på livingborholm.dk.

Vi gør opmærksom på, at det er dit ansvar som kunde, at holde dig opdateret med de gældende handelsbetingelser. Såfremt vores vilkår ændres, vil denne side blive opdateret.

Du vil være underlagt de vilkår og betingelser, der gælder på det tidspunkt, du bestiller en vare fra os, medmindre ændringen skyldes, at vi er forpligtet ved lov eller statslige myndigheders indgriben, at ændre vores vilkår. I sådanne tilfælde vil tidligere ordrer bestilt af dig være underlagt disse opdaterede vilkår. 

Køb af varer på livingbornholm.dk er underlagt dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.

 

Generelle oplysninger

livingbornholm.dk ejes og drives af LIVING bornholm & BHLdesign. Virksomheden er registreret i Danmark under CVR nr.: 31311667, og har hjemme på følgende adresse: 

LIVING bornholm & BHLdesign
Sdr. Hammer 2
DK 3730 Nexø

E-mail: info@livingbornholm.dk
Telefon nummer: +45 5380 3691

 

Sådan handler du på LIVINGbornholm.DK

For at handle på livingbornholm.dk skal du være fyldt 18 år. Ved bestilling bekræfter du automatisk, at du er fyldt 18 år, eller at du handler med din værges accept.

Du kan shoppe online 24 timer i døgnet. Mindre afbrydelser, som fx kan skyldes tekniske udfordringer vil som udgangspunkt ikke blive annonceret. Længerevarende systemopdateringer vil blive annonceret på vores sociale medier. 

Når du har fundet en vare du ønsker at købe, skal du tilføje den til den virtuelle indkøbskurv ved at trykke på ”tilføj til kurv”. Du kan løbende rette i indholdet af indkøbskurven, ligesom du kan tjekke indholdet, og holde øje med prisen for alle valgte varer. Eventuelle ekstra omkostninger for fragt og betalingskortgebyrer vil først blive udregnet / lagt til total beløbet umiddelbart inden du skal betale.

Når du er klar til at afgive din ordre, klikker du på ”gå til betaling”, hvorefter du bliver bedt om at indtaste dit fulde navn, adresse, e-mail, telefonnummer, samt vælge betalings- og leveringsform. 

LIVING bornholm tager forbehold for billedgengivelse. Farverne på din skærm afhænger af din computer. Vi kan ikke garantere, at de farver du ser på din skærm afspejler den præcise farve varen har.

Hvis du har lavet en fejl ved afgivelsen af din ordre, bedes du straks kontakte os på mail: info@livingbornholm.dk så hjælper vi gerne. Husk altid at kontrollere din ordre inden du godkender betalingen.

 

Ordremodtagelse

Når du har bestilt en vare hos LIVING bornholm, modtager du en kvittering for vores modtagelse af din ordre. Vær opmærksom på, at der først er indgået en bindende købsaftale, når du har modtaget en bekræftelse på, at ordren er accepteret og varerne er afsendt.

Vi forbeholder os ret til at afvise din ordre. Det kan være på baggrund af, at varen ikke længere er på lager, eller hvis din betaling ikke er gennemført enten grundet tekniske fejl eller forkert indtastede oplysninger m.m. LIVING bornholm kan ikke holdes ansvarlig for afviste eller annullerede ordrer. Ligeledes gives der ej heller erstatning for ordrer der afvises.

 

Betaling

Betalinger på livingbornholm.dk sker ved brug af kreditkort. Du er selv ansvarlig for at de angivne kreditkortoplysninger er korrekte. 
Kreditkortoplysninger formidles via en sikker og krypteret SSL- forbindelse. LIVING bornholm har dermed ikke adgang til dine betalingskortoplysninger. 
Dit kort debiteres først i det øjeblik varerne er afsendt, og en bekræftelse på afsendelse er afsendt til dig på e-mail.

Der tages forbehold for udsolgte varer eller fejl i lagerstatus. Såfremt en bestilt vare ikke er på lager, og derfor ikke kan leveres, vil varen blive slettet fra din ordre, og beløbet for den pågældende vare vil ikke blive trukket på dit kort.

Alle priser på livingbornholm.dk er inklusiv 25% moms og oplyst i Danske Kroner. LIVING bornholm kan ændre priserne uden varsel. Dog vil de priser du ser på livingbornholm.dk være de gældende på købstidspunktet med forbehold for fejl og mangler.

Ved brug af rabatkoder gælder, at der kun kan anvendes 1 rabatkode ad gangen.

 

Levering

Hos LIVING bornholm bestræber vi os altid på, at levere så hurtigt som muligt, og give den bedst mulige kundeservice.

Mindre ordrer afsendes i løbet af 1-2 hverdage, såfremt de er på lager. I forbindelse med udsalg og højtider kan der være længere leveringstid. 

Alle ordrer sendes med GLS, hvis ikke andet er aftalt særskilt mellem dig og LIVING bornholm.

Din pakke sendes uden omdeling til nærmeste pakkeshop. GLS giver dig besked, så snart din pakke kan afhentes i pakkeshoppen. Du kan til hver en tid vælge, at få din pakke leveret til din adresse mod et mindre gebyr.

Ved møbler eller større forsendelser kan der gå længere tid før ordren afsendes. Du kan se leveringstid under det enkelte produkt. Vi kontakter dig på mail eller telefon, så vi i fællesskab kan aftale hvordan din ordre skal leveres. Levering af møbler sker som udgangspunkt med fragtmand og leveres til kantsten. Har du brug for yderligere hjælp, så giv os besked, så undersøger vi gerne mulighederne.

Du er altid velkommen til at afhente dine varer hos os i vores livsstilsbutik på havnen i Nexø, eller på vores lager efter aftale.

Livsstilsbutik & Tegnestue
Sdr. Hammer 2
DK 3730 Nexø

Lager & Varemodtagelse
Damgade 2
DK 3730 Nexø

Skulle der opstå forsinkelser hos vores fragtsamarbejdspartner kan LIVING bornholm ikke drages til ansvar. Vær opmærksom på, at pakker sendt til en pakkebutik ofte er kun opbevares i en begrænset periode, hvorefter de sendes retur til LIVING bornholm. Det er dit ansvar at hente din pakke i tide.

 

Risiko for varerne

Risikoen for varer bestilt på livingbornholm.dk overgår til dig, når fortrydelsesretten efter 14 dage fra modtagelsen er udløbet. Er varen blevet beskadiget efter at du har fået den i hænde, bevarer du din fortrydelsesret, hvis beskadigelsen ikke skyldes uagtsomhed eller manglende omsorg fra din side. Husk at gemme original emballage, da varen ved eventuel reklamation eller skade skal returneres i original emballage.

  

14 dages fortrydelsesret

Når du handler på livingbornholm.dk har du altid 14 dages fortrydelsesret, hvilket betyder at du har 14 dage til at meddele os, at du fortryder købet og derefter returnere varen til os.


Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en lørdag, søndag, helligdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag. I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis, løber perioden fra modtagelsen af den sidste vare.


Husk at du har pligt til at returnere varen i væsentlig samme stand og mængde, som den er modtaget. Dette gælder også for den emballage og de infoskilte, der er på varen. Såfremt varen er blevet forringet efter modtagelsen, vil der blive fratrukket en rimelig procentdel af varens oprindelig pris.

For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen.
Du skal altså give os besked på e-mail: info@livingbornholm.dk inden du returnerer en vare. 

 

Reklamation

Dit køb er til enhver tid omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Eventuelle fejl eller mangler ved produkter leveret fra livingbornholm.dk skal meddeles til os senest 2 måneder efter, at du har opdaget fejlen.
Det er din pligt at angive, og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. 


Du kan som udgangspunkt kun klage over fejl, der viser sig senest 2 år efter du har fået varen leveret. For varer med begrænset holdbarhed er din klagemulighed afgrænset af den holdbarhedsperiode der er oplyst i forbindelse med købet. I det omfang det er muligt vil du få varen ombyttet. 


Kontakt os på info@livingbornholm.dk hvis du ønsker at klage.

 

Forkert leveret vare

Hvis du har modtaget en forkert vare i forhold til det du har bestilt, bedes du kontakte os på e-mail: info@livingbornholm.dk. Oplys i din e-mail ordrens referencenummer, dit navn og adresse, telefonnummer og produktets detaljer samt begrundelse for ønsket tilbagelevering eller ombytning.

Vi bestræber os på at svare på din henvendelse indenfor 48 timer. Vi vil i vores besvarelse rådgive om hvordan returneringen skal foregå. Såfremt fejlen bekræftes af os vil du enten modtage en ny vare eller du vil få tilbagebetalt købsbeløbet. 

 

Returnering

Hvis du fortryder købet, skal varen tilbageleveres til:

LIVING bornholm
Sdr. Hammer 2
DK-3730 Nexø
E-mail: info@livingbornholm.dk
Tlf.:  +45  5380 3691

Husk at give os besked på e-mail: info@livingbornholm.dk inden du sender varerne retur.
 Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varen er forsvarligt indpakket. Du har selv ansvaret for varen, indtil vi modtager din returpakke. Gem altid din kvittering og tracking nummeret.

Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder et køb. Vi forventer, at du afsender varen hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse. Husk du skal sende returpakken senest 14 dage efter, du har fortrudt.

Ønsker du at returnere et møbel, bedes du kontakte os på e-mail eller telefon for at aftale nærmere vedrørende tilbagelevering.


Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav, eller pakker som er sendt uden omdeling, og derfor kun kan afhentes i en postbutik / pakkeshop.

Vær opmærksom på, at der ikke altid er nogen på vores adresse til at modtage pakker. Vi anbefaler at du sender med Postnord eller GLS, så vi efterfølgende kan hente pakken i nærmeste postbutik / pakkeshop i de tilfælde, hvor vi ikke er her til at modtage pakken.

Det er også muligt at aflevere varen personligt hos os. Det er stor hjælp hvis du sørger for at vedlægge fyldestgørende informationer - eksempelvis kopi af ordrebekræftelse og evt. kopi af forudgående korrespondance mv.

 

Tilbagebetaling

Når vi modtager din returvare, tjekker vi den, og herefter får du tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet, såfremt varen er i ubrugt og salgsbar stand. Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet. Beløbet skal ifølge forbrugerreglerne tilbagebetales inden der er gået 14 dage fra modtagelsen af varen. Vi bestræber os dog altid på at tilbagebetale pengene umiddelbart efter modtagelsen. 



Vær opmærksom på at du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi: 

  • du har taget varen i brug
  • hvis mærkat / label er aftaget helt eller delvist, eller hvis denne mangler
  • varen er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den du har håndteret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varens art, egenskaber og den måde, som den fungerer.

Hvis du har taget varen i brug ud over hvad der er nødvendigt for at konstatere varens art, egenskaber og den måde den fungerer på, forbeholder vi os retten til, efter en konkret vurdering i hvert tilfælde, at reducere tilbagebetalingen eller lade tilbagebetalingen helt bortfalde.

 

Personoplysninger

For at kunne handle på livingbornholm.dk skal du som minimum oplyse:


  1. Dit fulde navn
  2. Adresse
  3. E-mailadresse
  4. Telefon nummer

Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes.


Oplysninger videregives ikke, medmindre det er nødvendigt i forhold til at gennemføre din ordre, eller hvis der foregår en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.


Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger. Henvendelse i forbindelse hermed rettes til LIVING bornholm via e-mail: info@livingbornholm.dk

 

Cookies

På livingbornholm.dk anvendes cookies med det formal at optimere website og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt for dig som muligt.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser. Vi dig acceptere eller afvise cookies, når du besøger vores webside. I den forbindelse har du mulighed for at vælge om du accepterer alle typer cookies eller kun udvalgte typer.

 

Kundeservice

Har du spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os på e-mail: info@livingbornholm.dk eller ringe til os på telefon nummer +45 5380 3691.